💣 فروش شمع هایتان را 10 برابر کنید! | کجا شمع ها به فروش میرن؟ 🕯
فروش شمع؟! مهم ترین کاری که باید انجام دهید تبدیل مخاطب به مشتری است. میتوانید یک کسب و کار پر رونق داشته باشید و روزانه ده ها و صد ها شمع به فروش برسانید اگر راه های فروش را بلد باشید؛ امروزه با جایگاهی که شمع در دکوراسیون منازل و مراسمات و جشن ها دارد، فروش شمع بسیار افزایش یافته است و یکی از مشاغل خانگی محبوب به شمار می آید.در ادامه به بررسی روش های مختلف فروش می پردازیم.
ساخت پیج اینستاگرامی یا وبسایت
با ساخت یک وبسایت یا فروشگاه آنلاین، میتوانید به راحتی شمعهای خود را به مشتریان عرضه کنید. برای جذب مشتریان بیشتر، میتوانید تصاویر با کیفیت از محصولات خود را در سایت قرار دهید و توضیحات دقیق و جذاب درباره هر نوع شمع ارائه دهید.
استفاده از دیگر شبکههای اجتماعی
علاوه بر اینستاگرام می توانید با استفاده از شبکههای اجتماعی مانند تلگرام ، یوتیوب و فیسبوک به راحتی با مشتریان خود در ارتباط باشید و شمعهای خود را به آنها عرضه کنید. برای جذب مشتریان بیشتر، میتوانید از عکسهای زیبا و جذاب استفاده کنید و توضیحات دقیق درباره هر نوع شمع را در پستهای خود قرار دهید.
شرکت در نمایشگاهها و بازارچهها
با شرکت در نمایشگاهها و بازارچههای محلی، میتوانید شمعهای خود را به مشتریان عرضه کنید و با آنها در ارتباط باشید. برای جذب مشتریان بیشتر، میتوانید از طریق تزئین جذاب و منحصر به فرد جلوه دادن محصولات خود را بالا ببرید.
افزایش کیفیت محصولات
با بهبود کیفیت شمعهای خود، میتوانید رضایت مشتریان را افزایش داده و برای آنها جذابیت بیشتری ایجاد کنید.
تخفیف و پیشنهاد ویژه
با ارائه تخفیف و پیشنهاد ویژه به مشتریان، میتوانید آنها را به خرید شمعهای خود ترغیب کنید و فروش خود را افزایش دهید. میتوانید در مناسبت ها کمپین های فروش برپا کنید و برای مدت کوتاهی بر روی محصولات خود تخفیف بگذارید. توجه داشته باشید با محدود کردن “تعداد محصولات” یا “زمان تخفیف” در مشتری حس اضطرار ایجاد کنید. همچنین میتوانید از تخفیفات پلکانی استفاده کنید یعنی هرچه خرید مشتری بیشتر باشد تخفیف بیشتری شامل او شود.
تنوع محصول و قیمت
با ارائه تنوع در محصولات خود، میتوانید به نیازهای گستردهتری از مشتریان پاسخ دهید و فروش خود را افزایش دهید. نیاز و سلیقه مشتریان خود را پیدا و تامین کنید و فروش میلیونی را تجربه کنید. همینطور برای جذب مشتری از هر طیف جامعه باید محصولاتی در بازه قیمتی مختلف داشته باشید.
شناخت بازار هدف
برای اینکه بتوانید محصولات (شمع) خود را به فروش برسانید باید بازار هدف خود را بشناسید و بر روی آن تمرکز داشته باشید. برای مثال شمع هایی که برای رنج سنی نوجوان تولید میشود با شمع هایی که برای افراد بزرگسال تولید میشود کاملا متفاوت است. باید بازه سنی را که میخواهید به آن ها شمع هایتان را بفروشید، مشخص کنید و روی آن ها تمرکز کامل داشته باشید وگرنه با ورود به تمام حوزه ها زمان و هزینه خود را از دست میدهید.
استفاده از تبلیغات
تبلیغات یکی از مهم ترین بخش های هر کسب و کار است، بعد از شناخت کامل ویژگی های مشتریان خود ، با استفاده از تبلیغات در سایتها و پیج های مرتبط با سلیقه و علایق مشتریان خود، میتوانید شمعهای خود را به مشتریان جدید معرفی کنید. برای جذب مشتریان بیشتر، میتوانید از تصاویر جذاب و توضیحات دقیق استفاده کنید.
شناخت و آنالیز رقبا
همیشه رقبای خود را زیر نظر بگیرید! این کار به این معنی نیست که تمام کار های آن ها را تقلید کنید؛ شما با تحلیل رفتار رقبا و شناخت ضعف و قوت آنها و ایجاد مزیت رقابتی برای خود میتوانید فروش خود را افزایش دهید. برای مثال با پیدا کردن پاسخ هایی برای سوالاتی مانند ” کدام محصول رقیب فروش بیشتری دارد؟” ، “چرا از رقیب میخرند؟” ، ” رقبا چگونه فروش خود را افزایش میدهند؟” میتوانید درک بهتری از وضعیت بازار داشته باشید.
ارائه خدمات پس از فروش
اگر قکر میکنید با انجام “فروش” کار شما پایان یافته، کسب و کار شما در خطر نابودی قرار دارد! خدمات پس از فروش نقش اساسی در زنده ماندن کسب و کار ایفا میکند. با ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان، میتوانید رضایت آنها را افزایش داده و به خریداران جدید به صورت دهان به دهان معرفی شوید.
تزئین و بسته بندی جذاب
امروزه که رقابت زیادی در دنیای کسب و کار وجود دارد بسته بندی زیبای محصول میتواند راه نجاتی برای برای کسب و کار شما باشد. با تزئین و بسته بندی جذاب شمعهای خود، میتوانید به آنها جذابیت بیشتری ببخشید و فروش خود را افزایش دهید.
مطالبی که ممکن است برای شما مفید باشد.
برتر شید به منظورایجاد مرجعی کامل برای علاقمندان به یادگیری هنر و صنایع دستی ساخته شد، تا شما بتوانید به بهترین اطلاعات و دوره های آموزشی دسترسی داشته باشید تا مسیر موفقیت شما از برتر شید شروع شود.